Άρθρα και αναλύσεις

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ

27/8/2018

Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα έχουμε βουλευτικές εκλογές το αργότερο τον επόμενο Μάιο και η ομιλία του πρωθυπουργού στην Ιθάκη έδωσε τον τόνο όχι μόνο της προεκλογικής εκστρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και της μετεκλογικής πολιτικής λειτουργίας του, η οποία όπως σωστά επισημαίνει σε άρθρο του στο Protagon ο Μιχάλης Μιχαήλ προετοιμάζει την πόλωση στην οποία θα επιχειρήσει να εγκλωβίσει την κεντροαριστερά.

Αυτή η πόλωση κατά τη γνώμη μου όχι μόνον επιχειρεί να εγκλωβίσει ή να διχάσει το ΚΙΝΑΛ και όποιο άλλο κόμμα του μεσαίου χώρου έχει κοινοβουλευτική παρουσία στην επόμενη Βουλή, αλλά υπάρχει ο κίνδυνος να λειτουργήσει διχαστικά στο κοινωνικό σώμα και να μην επιτρέψει πολιτικές συγκλίσεις και κοινωνικές συναινέσεις σε μείζονα εθνικά θέματα.

Συνέχεια...

pdf

Συμβουλές και προτροπές σε ένα νέο μάνατζερ

13/8/2018

Το άρθρο του Κώστα Σοφούλη «Ανατομία της δολοφονικής αποστελέχωσης του Δημοσίου με παρακίνησε να αναφέρω συμπυκνωμένες ορισμένες εμπειρίες μου από το ελληνικό δημόσιο μάνατζμεντ (public management).

Υπηρετώντας από το 1982 τον δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (χωρίς να είμαι δημόσιος υπάλληλος), 17 χρόνια σε θέσεις διοικητικής ευθύνης, 7 χρόνια ως αιρετός της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης και τα υπόλοιπα σε συμβουλευτικό ρόλο, έχω συμπυκνώσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες μου σε ένα κεφάλαιο με τίτλο «Συμβουλές και προτροπές σε ένα νέο μάνατζερ» του δεύτερου βιβλίου μου, από το οποίο αντιγράφω ένα απόσπασμα.

Συνέχεια...

pdf

Η Διακυβέρνηση δια της Επικοινωνίας

6/8/2018

Η επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας της 23ης Ιουλίου στην Ανατολική Αττική απέδειξε πως η “διακυβέρνηση δια της επικοινωνίας” έχει τα όριά της.

Πριν από λίγα χρόνια, περιλάμβανα τη “διακυβέρνηση δια της επικοινωνίας” σε 14 “ιδιοτυπίες του ελληνικού δημόσιου μάνατζμεντ”, τονίζοντας τα εξής:

Συνέχεια...

pdf

Για μια νέα «Επιχείρηση Πολεοδομικής Ανασυγκρότησης»

30/7/2018

Η τραγωδία στην Ανατολική Αττική καθρεφτίζει για άλλη μια φορά την σκοτεινή πλευρά της κοινωνίας μας και του πολιτικού και διοικητικού συστήματος της χώρας μας.

Συμφωνώ ότι, σε όσους είχαν την πολιτική διεύθυνση των δομών και των λειτουργιών της πολιτικής προστασίας, πρέπει να αποδοθούν οι πολιτικές ευθύνες για τα αποτελέσματα αυτής της πυρκαγιάς, έστω και αν πράγματι οι καιρικές συνθήκες ήταν ακραίες. Άλλωστε οι πολιτικοί εκτός της υποκειμενικής ευθύνης που έχουν για τυχόν παραλείψεις τους, έχουν και την αντικειμενική ευθύνη εκ του θεσμικού ρόλου τους.

Συνέχεια...

pdf

Μήπως είναι στραβός και ο γιαλός ;

20/6/2018

Οι συζητήσεις του Προέδρου Μακρόν με την Καγκελάριο Μέρκελ για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις της Ευρωζώνης επαναφέρουν στην επικαιρότητα το ζήτημα των σχέσεων της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα με την Ευρωζώνη.

Δυστυχώς στη χώρα μας και αυτό το ζήτημα φιλτράρεται από το θυμικό και καταλήγει στο μανιχαϊστικό δίπολο «υπέρ ή κατά» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συνέχεια...

pdf

ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ Η ΑΧΛΥΣ ΤΩΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΥΘΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΕΙ

18/5/2018

Ο δημόσιος πολιτικός διάλογος απογειώνεται όλο και περισσότερο. Ντύνεται με ιδεολογισμούς και ιδεολογικούς συμβολισμούς που έχουν επικοινωνιακή στόχευση και κρύβουν τη γύμνια των επιχειρημάτων και την ανικανότητα παραγωγής πρακτικών αποτελεσμάτων επί του πεδίου της πραγματικής πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής ζωής.

Σέβομαι τις ιδεολογικές διακηρύξεις των μεγάλων πολιτικών οικογενειών της Ευρώπης και ιδίως του Ευρωπαϊκoύ Σοσιαλιστικού Kόμματος (PES) και του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Kόμματος (EPP), καθώς και των ελληνικών πολιτικών κομμάτων που ανήκουν στις οικογένειες αυτές.

Συνέχεια...

pdf

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Π.ΜΑΪΣΤΡΟΥ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ΤΟΜΔΔΑ ΤΗΣ ΕΕΔΕ

Τεύχος Νοεμβρίου 2017

1. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν επιχειρηθεί αρκετές μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις στη Δ.Δ. Ποια είναι η εμπειρία που προκύπτει από αυτές;

Κατά τη γνώμη μου, οι σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις της Δημόσιας Διοίκησης, περιλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Τ.Α.), κατά τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, είναι οι ακόλουθες:

Συνέχεια...

pdf

Η «ΑΠΟΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ» ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

24/9/2017

Η παράγρ. Γ.5.1. του άρθρου 3 του νόμου 4336/14.9.2015 (3ο μνημόνιο), έχει ως εισαγωγή την ακόλουθη διατύπωση : «Οι Αρχές προτίθενται να εκσυγχρονίσουν και να ενισχύσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να εφαρμόσουν, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα πρόγραμμα οικοδόμησης ικανοτήτων και αποπολιτικοποίησης της ελληνικής διοίκησης».

Ο όρος «αποπολιτικοποίηση» εμφανίζεται σε νομοθετικό κείμενο για πρώτη φορά από το 1974 μέχρι σήμερα. Επίσης, από τις 10 σημαντικές Εκθέσεις Εμπειρογνωμόνων της περιόδου 1950–1998, μόνο σε μία εμφανίζεται ανάλογη ρητή διατύπωση, αν και οι περισσότερες από τις Εκθέσεις αυτές πρότειναν μέτρα για την προώθησή της. Πρόκειται για την «Έκθεση για τη Μεταρρύθμιση και τον Εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης» του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης, με Υπουργό τον Νικόλαο Θέμελη (1990).

Συνέχεια...

pdf

Αρκεί ένα κείμενο «Εθνικής Στρατηγικής για τη Δημόσια Διοίκηση»;

2/9/2017

Προχτές ο Πρωθυπουργός και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης ανακοίνωσαν σε σχετική εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη μια τριετή Εθνική Στρατηγική για τη Δημόσια Διοίκηση (2017–2019).

Έστω και με καθυστέρηση ενάμισυ χρόνου και ενόψη της επόμενης αξιολόγησης, η Κυβέρνηση ανταποκρίθηκε στη δέσμευση του νόμου 4336/14.08.2015 (δηλαδή του 3ου Μνημονίου), ο οποίος προβλέπει στο άρθρο 3.Γ.5.1 ότι «θα καθοριστεί διεξοδική τριετής στρατηγική για μεταρρυθμίσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015 σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με πλήρη αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης τεχνικής συνδρομής» και ότι «τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής αυτής θα είναι η αναδιοργάνωση των διοικητικών δομών, ο εξορθολογισμός των διοικητικών διαδικασιών, η βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων, η ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας, η ηλεκτρονική δημόσια διοίκηση (e-government), μια επικοινωνιακή στρατηγική κλπ».

Συνέχεια...

pdf

Θα μιλήσουμε για την ταμπακιέρα ;

26/8/2017

Τις τελευταίες ημέρες έχει ζεσταθεί για τα καλά ο δημόσιος διάλογος για το εγχείρημα της δημιουργίας του νέου ενιαίου φορέα του προοδευτικού κέντρου και της κεντροαριστεράς.

Αυτό έκανε και τον αγαπημένο μου ανηψιό, τον Μάριο, να έρθει να με βρεί για να μου πεί τις απόψεις του, ελπίζοντας πως θα τις δημοσιοποιήσω, «για να ακουστεί επιτέλους και η νέα γενιά». Δεν του χαλάω χατήρι, γιατί μου θυμίζει τη γενιά μου στην ηλικία του, οπότε μεταφέρω αυτούσια τη συζήτησή μας :

Συνέχεια...

pdf

«ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ»

26/8/2017

Τελειώνει ο Αύγουστος, μπαίνει ο Σεπτέμβρης και τα επιτελεία των κομμάτων ετοιμάζουν τις ανακοινώσεις των αρχηγών τους στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Δεν ξέρουμε το περιεχόμενό τους αλλά είναι σίγουρο ότι θα κυριαρχούν οι λέξεις «πρόγραμμα» και «προγραμματίζουμε» .....

Παράλληλα, παρακολουθούμε σχεδόν καθημερινά την πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ των κομμάτων εξουσίας για τα ζητήματα της επικαιρότητας και διαπιστώνουμε ότι η επωδός των ανακοινώσεων της κυβέρνησης είναι ότι «προγραμματίζει να αντιμετωπίσει το ζήτημα» και της αντιπολίτευσης που την κατηγορεί ότι «δεν προγραμμάτισε έγκαιρα να αντιμετωπίσει το ζήτημα».

Συνέχεια...

pdf

«Crisis Management» ή «Management by Crisis» ;

21/8/2017

Όσοι νέοι έλληνες πολιτικοί φιλοδοξούν να συμμετέχουν τα επόμενα χρόνια στην πολιτική διεύθυνση της χώρας μας, θα πρέπει να ξεχάσουν ό,τι έμαθαν στο Πανεπιστήμιο και στις τυχόν μεταπτυχιακές σπουδές τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το ελληνικό δημόσιο μάνατζμεντ έχει πολλές «ιδιοτυπίες».

Για παράδειγμα, το 2007 η Άννα Διαμαντοπούλου σε μια σύσκεψη προγραμματικού χαρακτήρα, μας ανέφερε μια σημαντική διαπίστωση από την εμπειρία της ως Επιτρόπου της Ε.Ε. : Οι βορειοευρωπαϊκές χώρες ασκούν τη διοίκηση της δημόσιας διοίκησης με «πρόβλεψη και μεσοχρόνιο σχεδιασμό και προγραμματισμό», ενώ η χώρα μας μαζί με άλλες νοτιοευρωπαϊκές χώρες με «δοίκηση κρίσεων».

Συνέχεια...

pdf

Περί αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων ο λόγος

12/8/2017

Παρακολουθώντας αυτές τις ημέρες τον δημόσιο διάλογο που κυριαρχείται από το ζήτημα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, αντιλαμβανόμαστε για άλλη μια φορά πόσο δύσκολο είναι το πολιτικό σύστημα και η κοινωνία μας να ξεφύγουν από τον φαύλο κύκλο της σκιαμαχίας επί των συμβολισμών και να ενσκύψουν επί της ουσίας των πραγμάτων. Η συγκυρία αυτή με αναγκάζει να επανέλθω στο ζήτημα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Και εξηγούμαι.

Συνέχεια...

pdf

Ο Θυμικός μανιχαϊσμός-Δίδυμος αδελφός του λαϊκισμού

5/1/2017

Καθημερινά διαπιστώνουμε ότι τόσο σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και σε εθνικό επίπεδο, η εποχή μας χαρακτηρίζεται από έναν αυξανόμενο μανιχαϊσμό που δεν στηρίζεται τόσο στη λογική όσο στο θυμικό και προβάλλει έναν απλουστευτικό διπολισμό σε όλα τα πεδία της δημόσιας ζωής.

Βέβαια η ανθρωπότητα έχει γνωρίσει σε πολλές περιόδους της ιστορίας της την διπολικότητα, με πιο πρόσφατη την περίοδο του ψυχρού πολέμου. Η διεθνής κοινότητα όμως κατάφερε να σταθεροποιήσει μια διεθνή ισορροπία με τη συμφωνία για «συνύπαρξη» του δυτικού και του ανατολικού μπλόκ, με τους διεθνείς οργανισμούς και με τις διακρατικές συμφωνίες

Συνέχεια...

pdf

Οι 4 μεταρρυθμίσεις– κλειδιά της Δημόσιας Διοίκησης

8/11/2016

Σε πρόσφατο άρθρο μου στο metarithmisi.gr εξέφρασα την εκτίμηση ότι η πολιτική “argot” του δημοσίου διαλόγου αφορά μόνο την πολιτική κοινωνία και όχι την κοινωνία των πολιτών, ότι δεν αρκούν πλέον οι αρχές, οι αξίες και τα οράματα της σύγχρονης σοσιαλδημοκρατίας και ότι χρειάζονται πλέον πολύ λίγες αλλά συγκεκριμένες προγραμματικές δεσμεύσεις, με χειροπιαστά αποτελέσματα για την καθημερινή ζωή των πολιτών, το μέλλον το δικό τους και των παιδιών τους.

Αλλιώς θα συνεχίσουν να λιγοστεύουν οι πολίτες που πείθονται, εμπνέονται και κινητοποιούνται από αυτές τις αρχές, τις αξίες και τα οράματα. Στο άρθρο αυτό αυτοδεσμεύτηκα, ενώ έχω εκπονήσει μια αναλυτική «Τριετή Στρατηγική Μεταρρυθμίσεων της Δημόσιας Διοίκησης», να προτείνω τις 3 – 4 κομβικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν καταλυτικά στη δημιουργία μιας αποτελεσματικής και φιλικής Δημόσιας Διοίκησης.

Συνέχεια...

pdf

Δεν αρκούν οι αρχές, οι αξίες και τα οράματα

1/11/2016

Παρακολουθώ με ιδιαίτερη προσοχή το δημόσιο διάλογο που διεξάγεται στις εφημερίδες και σε sites, όπως το metarithmisi.gr, για την ανάγκη ενός νέου πολιτικού φορέα, ως ενδιάμεσου πόλου μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ.

Παρακολουθώ με ιδιαίτερη προσοχή τις απόψεις που διατυπώνονται για το τι πρέπει να αποφύγει ο νέος πολιτικός φορέας : τον λαϊκισμό, τις πελατειακές σχέσεις, την ασυδοσία της αγοράς και τον κρατισμό. Παρακολουθώ με ιδιαίτερη προσοχή τις προτάσεις που διατυπώνονται για τις βασικές προγραμματικές επιλογές που πρέπει να περιέχει το πολιτικό πρόγραμμα του νέου φορέα : ενίσχυση της δημοκρατικών θεσμών, βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη με διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, αποκέντρωση με ενίσχυση της τοπικής αυτοδιοίκησης, δίκαιο φορολογικό σύστημα, αναβάθμιση της παιδείας και στήριξη του κοινωνικού κράτους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου και Θέσεων για τις Προοδευτικές Μεταρρυθμίσεις.

Φοβάμαι όμως ότι αυτός ο δημόσιος διάλογος, αυτές οι απόψεις και αυτές οι προτάσεις ενδιαφέρουν πια πολύ λίγους πολίτες, τους πολίτες που συνεχίζουν να εμπνέονται από ιδεολογικά πρότυπα ή νιώθουν συναισθηματικούς συνειρμούς με παλιότερες εποχές. Αλλά και αυτοί οι πολίτες όλο και λιγοστεύουν, γιατί συνειδητοποιούν ότι τελικά όλες αυτές οι λέξεις που χρησιμοποιούμε αποτελούν μια πολιτική “argot” και αφορούν την πολιτική κοινωνία και όχι την κοινωνία των πολιτών

Συνέχεια...

pdf

Κεντροαριστερές ή κεντροδεξιές είναι οι Δημόσιες πολιτικές και όχι η Δημόσια Διοίκηση

23/10/2016

Ένας από τους μύθους που κυκλοφορούν στο δημόσιο διάλογο είναι ότι το Κράτος και ειδικότερα η Δημόσια Διοίκηση δεν μπορεί να αποτελέσει το πεδίο μιας εθνικής συνεννόησης, αλλά πως πρέπει να προσαρμόζεται στο εκάστοτε κυβερνητικό κόμμα, δηλαδή να γίνεται Κεντροδεξιά Δημόσια Διοίκηση ή Κεντροαριστερή Δημόσια Διοίκηση ή Δημόσια Διοίκηση όποιας άλλης πολιτικής κατεύθυνσης επιλέξει ο λαός στις βουλευτικές εκλογές.

Εκτιμώ ότι ήρθε η ώρα να συνειδητοποιήσουμε ότι η Δημόσια Διοίκηση ενός Ευρωπαϊκού Κράτους και γενικότερα ενός αναπτυγμένου δημοκρατικού Κράτους πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι ικανή, αποτελεσματική και αποδοτική, προκειμένου να εφαρμόζει τις δημόσιες πολιτικές (public policies) που εγκρίνει ο λαός στις εκλογές και που δεσμεύεται να εφαρμόσει η εκάστοτε Κυβέρνηση.

Συνέχεια...

pdf

Ο «Σίσυφος» της αξιολόγησης των Δημοσίων υπαλλήλων

12/10/2016

Ο νόμος 4336/2015 (3ο Μνημόνιο) έχει ως προγραμματική δέσμευση «τη νομοθέτηση του νέου πλαισίου αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού» και «την επανεξέταση και εφαρμογή της νομοθεσίας επιλογής διευθυντικών στελεχών». Δηλαδή καλούμαστε για άλλη μια φορά να φτιάξουμε καινούργιους νόμους.

Υπάρχει κανείς στη χώρα μας που να πιστεύει ότι θα πάψει ο «Σίσυφος» να κουβαλάει κάθε λίγα χρόνια τους νόμους για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, την προαγωγή τους και την επιλογή προϊσταμένων των οργανικών μονάδων, χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα ;

Συνέχεια...

pdf

7 Ελληνικοί Μύθοι "Διοικητικής Μεταρρύθμισης" και η απομυθοποίησή τους

Σεπτέμβριος 2015

ΜΥΘΟΣ 1: Η αποτελεσματικότητα του κράτους εξαρτάται από το μέγεθός του.

ΜΥΘΟΣ 2: Μειώνουμε τα υπουργεία όταν τα "συνενώνουμε", οπότε μειώνεται και ο αριθμός των υπουργών και έχουμε καλύτερο συντονισμό.

Συνέχεια...

pdf

Μήπως ο λαϊκισμός είναι μια χρήσιμη «παραμυθία» για το λαό μας;

29/9/2015

Μετά από 33 χρόνια που προσπαθώ να συμβάλλω στην ορθολογική αντιμετώπιση των ζητημάτων που απασχολούν το πολιτικό και διοικητικό σύστημα της χώρας μας, αναρωτιέμαι μήπως, όσοι το προσπαθούμε αυτό, υποτιμούμε την κοινωνική ψυχολογία του λαού μας.

Μήπως ο λαϊκισμός είναι μια χρήσιμη «παραμυθία» του λαού μας. Δηλαδή, μια αναγκαία παρηγοριά, μια ωφέλιμη ανακούφιση από τη θλίψη και τον ψυχικό πόνο που του προκαλεί η σκληρή πραγματικότητα.

Συνέχεια...

pdf

Ο ρόλος και οι σχέσεις των Περιφερειών και των Δήμων στο πολιτικό και διοικητικό σύστημα

9/4/2015

Προκειμένου να προσδιορίσουμε το ρόλο και τις σχέσεις των Περιφερειών και των Δήμων στο πολιτικό και διοικητικό σύστημα της χώρας μας, είναι αναγκαίο να ξεκινήσουμε από τα σχετικά προβλήματα που υπάρχουν σήμερα και από τις αιτίες αυτών.

Κατά τη γνώμη μου, τα σημαντικότερα προβλήματα που υπάρχουν είναι οι επικαλύψεις των αρμοδιοτήτων Δήμων και Περιφερειών και η έλλειψη αποτελεσματικής συνεργασίας της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης, των Περιφερειών και των Δήμων, τα οποία οφείλονται :

Συνέχεια...

pdf

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ TOY ΕΣΠΑ 2014–2020

26/3/2015

Το ΕΣΠΑ 2014–2020 και το νέο κανονιστικό πλαίσιο (Ν.4314/2014), προσφέρουν τη δυνατότητα μιας νέας αντίληψης (concept) για το ρόλο του Υπουργείου Οικονομίας, με βάση τις νομοθετημένες αρμοδιότητές του και αξιοποιώντας την ικανότητα και την εμπειρία των στελεχών των Ειδικών Υπηρεσιών του, προκειμένου να διευρύνει τις λειτουργίες του, που αφορούν στον Συντονισμό και την Υποστήριξη του Προγραμματισμού και της Εφαρμογής των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων.

Συνέχεια...

pdf

Η ΔΙΑΒΑΘΜΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

4/3/2015

ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Το Σύνταγμα στο άρθρο 102 αναφέρει τα ακόλουθα :

«Η διοίκηση των τοπικών υποθέσεων ανήκει στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού. Υπέρ των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης συντρέχει τεκμήριο αρμοδιότητας για την διοίκηση των τοπικών υποθέσεων. Νόμος καθορίζει το εύρος και τις κατηγορίες των τοπικών υποθέσεων, καθώς και την κατανομή τους στους επί μέρους βαθμούς. Με νόμο μπορεί να ανατίθεται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης η άσκηση αρμοδιοτήτων που συνιστούν αποστολή του Κράτους. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια…..

Συνέχεια...

pdf

Διήγημα: Επιχείρηση “Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ”

10/6/2014

Ο κύριος Δαμιανός Οικονομίδης ξύπνησε σήμερα πλημμυρισμένος με έντονα αλλά και ανάμικτα συναισθήματα. Αναλαμβάνει να διοικήσει ως διευθύνων σύμβουλος μια μεγάλη πολυμετοχική επιχείρηση.

Είναι χαρούμενος που ήρθε η σειρά του να αποδείξει ότι αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις ικανότητές του, θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις πολύ ψηλές απαιτήσεις αυτού του ρόλου.

Είναι όμως ανήσυχος γιατί ξέρει πως πρέπει να μη χάσει ούτε μια μέρα, ξεκινώντας αμέσως τη μεταρρύθμιση της θέσης και των σχέσεων της επιχείρησης με το επιχειρηματικό περιβάλλον της και πως χρειάζεται ένα καινούριο όραμα για το ρόλο της στη νέα εποχή, βασισμένο σε ένα σύγχρονο αξιακό πλαίσιο.

Συνέχεια...

pdf

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 2014–2020 : Θα αξιοποιήσουμε την ευκαιρία της νέας προγραμματικής περιόδου;

Δημοσιεύθηκε στην Ιστότοπο ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ (metarithmisi.gr) στις 18/05/2014

Πριν απαντήσουμε στο ερώτημα του τίτλου για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014–2020, είναι χρήσιμο να ακτινογραφήσουμε τον κώδικα επικοινωνίας που χρησιμοποιείται σήμερα στο δημόσιο διάλογο για τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις της δημόσιας διοίκησης και να αξιολογήσουμε το πώς αξιοποιήσαμε ως Ελλάδα το συγχρηματοδοτούμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» του Ε.Σ.Π.Α. της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 2007–2013. >>

pdf

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 2011–2013: Μπορούμε να βασιστούμε στη Θεσμική Μνήμη;

Δημοσιεύθηκε στην Ιστότοπο ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ (metarithmisi.gr) στις 15/05/2014

Η ανάγκη αλλαγών και μεταρρυθμίσεων της Δημόσιας Διοίκησης, περιλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δεν είναι ανακάλυψη των τελευταίων χρόνων. Απασχολεί τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις της χώρας μας και την επιστημονική κοινότητα από τις αρχές της μεταπολεμικής περιόδου. >>

pdf

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 1975–2010: Οι διοικητικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις της Μεταπολίτευσης

Δημοσιεύθηκε στην Ιστότοπο ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ (metarithmisi.gr) στις 12/05/2014

Η Δημόσια Διοίκηση, περιλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναπτύσσεται και διαμορφώνεται στο πλαίσιο του συστημικού τριγώνου, το οποίο συγκροτείται από τρεις πόλους, το Πολιτικό σύστημα, τη Δημόσια Διοίκηση, την Κοινωνία και τις μεταξύ τους σχέσεις. >>

pdf

Η ΠΟΛΗ ΜΟΥ

Δημοσιεύθηκε το 2000 στο βιβλίο μου «Οι Αναπτυξιακοί θεσμοί της Αυτοδιοίκησης», Εκδόσεις Λιβάνη

Το παρακάτω διήγημα «επιστημονικής φαντασίας» το έγραψα το 1990, προσπαθώντας να περιγράψω το Δήμο του 21ου αιώνα. Το δημοσίευσα το 2000 στο βιβλίο μου «Οι Αναπτυξιακοί θεσμοί της Αυτοδιοίκησης», Εκδόσεις Λιβάνη. Το ύφος του διηγήματος δεν ταιριάζει βέβαια με την καρτεσιανή δομή των άλλων κειμένων, περιέχει όμως κατά τη γνώμη μου με πολύ αυθεντικό τρόπο αρκετά πολιτικά μηνύματα και δείχνει ότι χωρίς φαντασία, όνειρα και ελπίδα, χωρίς όραμα, η δημοτική πολιτική είναι αφυδατωμένη και ξύλινη. Παρότι μας χωρίζουν είκοσι πέντε χρόνια από τότε που γράφτηκε το κείμενο αυτό, τα μηνύματα και το όραμά του είναι ακόμη επίκαιρα.

Συνέχεια...

pdf

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ» 2014 – 2020

Μια Νέα Αφήγηση για τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης. >>

PPS
© 2014, Design: Mobile Roads